كاسر القلوب


أهلا بيكم فى منتدى كاسر القلوب

لو كنت عضو عليك تسجيل الدخول

ولو كنت زائر
ياريت تشرفنا بتسجيلك

وانضم لاسره المنتدى

كاسر القلوب

ん乇ム尺イ 乃尺乇ムズ乇尺
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 صفات الشعب المصرى

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
كاسر القلوب
أنا رئيس جمهورية نفسى
أنا رئيس جمهورية نفسى
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 793
العمر : 28
الموقع : ام الدنيا
المزاج : الحمد لله
نقاط : 2421
تاريخ التسجيل : 29/11/2008

مُساهمةموضوع: صفات الشعب المصرى   الأحد 1 فبراير - 3:29:47


المصري هو اللى


بيفهم في الطب ويشخص المرض ويوصفلك الدوا وبيفهم في النقاشة والكهربا
وتصليح العربيات والطبيخ والسياسة والكورة وهو أبيض ياورد

بيحط الريموت كونترول في كيس بلاستيك كعادة فرعونية

يقف يتكلم على الباب نص ساعة بعد إنتهاء الزيارة والسلام

لمّا تفتح نملية المطبخ هتلاقي عنده عشرين برطمان بتاع مربى فاضي
بقالهم سنين ومازال مُصِر على جمع المزيد

ييجي بعد معاده بساعتين ويفتكر إن ده عادي

لسه عنده إصرار إنه يتكلم بصوت عالي في التليفون لما تكون المكالمة
دولية عشان التاني يسمعه

بيعتبر نفسه أفضل واحد في الشرا والفصال وبعد كده يكتشف إن الحاجة في
المحل اللي جنبه أرخص من غير فصال

بيحتفظ بأكياس محلات اللبس والأحذية وورق الهدايا تحت مرتبة السرير
لسنوات ومابيستخدمهاش

عنده صينية مكسرات متقسمة لتلات او أربع أقسام لزوم المزاج وعمره
ماإستخدمها

ممكن يعدي التلاتين ولسه عايش مع أمه وأبوه وماعندهومش مشكلة

بيشتري قبل الفطار في رمضان مواد إستهلاكية أصلا موجود عنده في البيت
لسه ماستخدمهاش

بيكون عنده شواية لزوم الرحلات أقصى استخدام لها كان مرة واحدة في
العيد

بيشيل طابع البريد من على الظرف لو الختم ماكانش علي

بيفتكر إن أي حد بيشتغل في الخليج بيغرف فلوس من غير حساب

بيكون مشغول بقيمة التيبس أو البقشيش طول العشا ياترى ربع جنيه ولا نص
جنيه

برده بيتخانق ساعة دفع الحساب بحرارة شديدة على إنه هو اللي لازم يدفع ومبيدفعش

بيفرش ملاية سرير على طقم الأنتريه عشان يفضل نضيف لما ييجي ضيوف
ومابيشيلهاش لما ييجوا

والأهم إنه اللي بيحب يسخر من نفسه ومن بلده وحكامه بس مايطيقش حد
تاني يسخر منهم ، وساعتها بيفرش له الملاية

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://2alb.ahlamontada.com
elmasre
كاسر نشيط
كاسر نشيط
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 199
العمر : 30
نقاط : 145
تاريخ التسجيل : 24/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الأحد 1 فبراير - 10:38:36

والله يا كاسر انت راجل عسل
وموضيعك عسل والمنتدى دا
خليه نحل
وشكرا على موضيعك الجامده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سفير الحب
مشرف
مشرف
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 129
العمر : 30
العمل/الترفيه : دكتور ان شاء الله
المزاج : راااااااااااااااااايق
نقاط : 81
تاريخ التسجيل : 02/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الخميس 19 فبراير - 1:47:29

ايا كان برضو بنفتخر اننا مصرين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المفتش كرومبو
كاسر جديد
كاسر جديد
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 32
العمر : 32
نقاط : 42
تاريخ التسجيل : 01/04/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الجمعة 17 أبريل - 6:22:40

silent clown
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
seemo
مشرف النكتة والضحكه
مشرف النكتة والضحكه
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 185
العمر : 27
الموقع : ورا محطه البنزين
العمل/الترفيه : طالب على ما تفرج
المزاج : تمامووووووووووووز
نقاط : 244
تاريخ التسجيل : 26/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الثلاثاء 19 مايو - 10:14:03

تسلم يا جميل على الشغل الجامد ده

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
THE UNDERTAKER (R.I.P)1
مراقب عام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1201
العمر : 28
الموقع : فى أجمل مكان بيجمع ما بين أثنين
العمل/الترفيه : هه من هنا ورايح أنا والدنيا حنلعب مع بعض
المزاج : عايش الدنيا غلبتنى وغلبتها والأيام دول
نقاط : 1271
تاريخ التسجيل : 09/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الثلاثاء 9 يونيو - 15:46:37

بص يابا

أحنا طوول عمرنا

معروفين

أحنا

الفراعنة المصريين

وزى ما قالوا ولسه بيقولوا وحيفضلوا يقولوا

حضروا محضروش أاحنا زى ما أحنا عارفين مطرحنا

اللى عايز بقى يعمل زينا ييجى ويطلع بطاقة من عندنا

سلام.................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.2alb.ahlamontada.com
broken heart
مشرف أخبار رياضيه
مشرف أخبار رياضيه
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 105
العمر : 27
الموقع : بلد المجروحين
العمل/الترفيه : عاطل
المزاج : زفت واتران
نقاط : 162
تاريخ التسجيل : 01/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الخميس 11 يونيو - 3:45:30

جااااااااااااااااااااااااااااااااااامد يا كاسر بس دى عادات بنورثها زى اى ورث


Very Happy

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وأرَّق العينَ والظلماءُ عـاكفةٌ ورقـاءُ قد شفَّها إذْ شفَّني حـزَنُ
فبتُّ أشكو وتشكو فوق أيكتِها و باتَ يهفُو ارتياحًا بيننَا الغُصنُ


ضربنا الودع مفيش ولا صاحب جدع[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
THE UNDERTAKER (R.I.P)1
مراقب عام
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1201
العمر : 28
الموقع : فى أجمل مكان بيجمع ما بين أثنين
العمل/الترفيه : هه من هنا ورايح أنا والدنيا حنلعب مع بعض
المزاج : عايش الدنيا غلبتنى وغلبتها والأيام دول
نقاط : 1271
تاريخ التسجيل : 09/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الجمعة 17 يوليو - 16:44:05

لالالالالالالالالالالالالالالالالا

ده مش ورث أو ميراث

ده ده الروح الحلوة اللى بيمتاز بيها الشعب المصرى عن غيرة

وبمناسبه فرش الملايه لحد

فده علشان الشعب المصرى كله ماشى بالمثل اللى بيقول

( أنا و أخويا على أبن عمى و أنا و أبن عمى على الغريب )

عرفتوا أصل الحكاية

سلام................................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.2alb.ahlamontada.com
رنا
كاسر نشيط
كاسر نشيط


انثى
عدد الرسائل : 184
العمر : 27
الموقع : امام شاشة الكمبيوتر
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : تمام
نقاط : 206
تاريخ التسجيل : 15/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: صفات الشعب المصرى   الجمعة 17 يوليو - 16:56:35

والله مصر هتبقى كويسه لو حكمها رجاله بجد
وعلى فكرة ياكاسر حاجات كتير من اللى قلتها الناس بتعملها فعلا بجد انت ميه ميه
cat
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
صفات الشعب المصرى
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
كاسر القلوب :: الشارع :: منوعات-
انتقل الى: